کادرسازی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی است 
کد خبر: 4175657
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

کادرسازی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی است 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کادرسازی برای نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین انتظارات از کانون‌های فرهنگی و تبلیغی است تا علاوه بر کارهای روبنایی و عمومی در عرصه زیربنایی نیز قدم‌هایی بردارند. 

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل تبلیغات آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 24 مهرماه، در نشست کانون‌های فرهنگی تبلیغی شهرستان تبریز، با اشاره به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) که فرموده‌اند فرزند زمان خود باش، اظهار کرد: باید خود را نسبت به موضوعات و دانش‌های زمان خود بروز کنیم و در مقابل رویدادها و اتفاقات نیز به موقع و در زمان لازم واکنش نشان داده و موضع‌گیری کنیم. 

وی با تأکید بر لزوم موقعیت‌شناسی و درک زمان افزود: به لطف الهی در ایران اسلامی دیده بان و راهبری بصیر در رأس امور حضور دارند و همین امر موضع‌گیری و اتخاذ رویکرد در زمان‌های حساس و غبارآلود را بر اساس فرمایشات و منویات ایشان راحت تر می‌کند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: رسالت و اعتبار کانون‌های فرهنگی و تبلیغی به واسطه عملکرد و پیشینه قوی آنها با هیچ یک از کانون‌های فعال در جامعه قابل قیاس نیست و با توجه به تأکیدات و رهنمودهای فرموده‌های مقام معظم رهبری وظیفه ذاتی این کانون‌ها در برهه کنونی جهاد تبیین و امیدآفرینی است. 

وی اظهارکرد: مجوزهای سازمان تبلیغات اسلامی نیز جایگاه و اعتبار ویژه‌ای به کانون‌های فرهنگی و تبلیغی  بخشیده و به واسطه اینکه این سازمان زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و با توجه به ارتباط مستقیم این کانون‌ها با سازمان تبلیغات اسلامی انتظارات ویژه‌ای از آنها وجود دارد. 

حسینی گفت: البته عملکرد برخی از کانون‌های فرهنگی و تبلیغی حتی بسیار قابل اعتناتر و پربارتر از برخی ادارات و نهادهاست و با توجه به همین ظرفیت‌ها تبلیغ اسلام ناب و انقلاب اسلامی دو وظیفه اصلی این کانون‌هاست و انتظار این است که علاوه بر فعالیت‌های عمومی هر کدام از کانون‌ها در یک حوزه تخصصی نیز ورود و فعالیت کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ورود کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در چنین عرصه‌ای نه تنها زمینه‌ساز انجام کارهای تخصصی در هر یک از حوزه‌ها و تولید اطلاعات و محتوای غنی می‌شود بلکه این تشکل‌ها را به بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه‌ها نیز بدل کرده و زمینه فاصله گرفتن سازمان از تصدی گری امور را فراهم می‌کند. 

وی اظهار کرد: کانون‌ها مجموعه‌های مذهبی مردم نهادی هستند که انتظار می‌رود براساس اقتضائات زمان و با بروزرسانی دانش و اطلاعات خود نسبت به رویدادها واکنش و جریان‌سازی به هنگام داشته باشند و کادرسازی برای نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین انتظارات از این مجموعه هاست تا علاوه بر کارهای روبنایی و عمومی در عرصه زیربنایی نیز قدم هایی بردارند. 

حسینی گفت: رسیدگی و نظارت مجموعه تبلیغات اسلامی بر زمینه‌ها و عناوین فعالیتی کانون‌های فرهنگی و تبلیغی نیز با هدف حمایت از آنها صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود ارتباط متقابل از سوی کانون‌ها با مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی به عنوان رابط این مجموعه‌ها با سازمان تبلیغات اسلامی بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام
captcha